Pavel Dobeš

Pavel Dobeš (LIDEM)

10 1 1 6

Výroky

„A těch 10 milionů korun je na nákup nového hardware, který si kupovaly jednotlivé obce s rozšířenou působností, bylo to formou dotace.“

„Těch 32 milionů korun na problematiku správy jsme dávali ministerstvu vnitra každoročně za správu toho systému.“

„37 milionů korun byly finanční prostředky, které jsme použili z takzvaný mandayů, takzvaných člověkodnů, to znamená ze smlouvy, která byla podepsaná v roce 2010 a pokud by neybl jiný systém, jiný IT systém, který nemá ministerstvo dopravy v této chvíli, tak bysme je stejně museli zaplatit. Aniž bysme z toho cokoliv jako ministerstvo dopravy mohli postavit za jiný systém. To znamená, ministerstvo dopravy by dostalo těch 37 milionů za tento systém, nebo by je vyhodila z okna, řečeno jednoduše.“

„Co se týče prostě zapojení na základních registrů, neplést základní registry a centrální registr vozidel, základní registry nejsou v kompetenci ministerstva dopravy, jsou v kompetenci ministerstva vnitra, centrální registr se na něj napojuje.“

„Protože tyto malé zakázky jsou v podstatě stylem oslovení, to znamená, že nějaké výběrové řízení se tam příliš nekoná, protože se vybere, osloví se 4-5 společností a ty mezi sebou soutěží. “

„Já jsem zcela jednoznačně říkal, že tento systém těch malých zakázek do 10, do 20 milionů, respektive před tím to bylo 6 a 20, dneska to je 3 a 10 podle nového zákona, byl řešen jiným způsobem, a to rámcovými smlouvami.“

„my jsme přistoupili k tomu, že řešíme problematiku Ředitelství vodních cest, které chceme integrovat do ministerstva dopravy a následně do jednotlivých povodí. To je její (Karoliny Peake, pozn.) vlastní materiál, který předložila vládě za spolupráce s panem Mejstříkem.“

„Ta společnost (ČD Cargo, pozn.) není zase úplně malá, ona má tržby někdy ve výši 12 miliard korun ročně.“

„Já jsem už v březnu minulého roku poukazoval na to, nebo respektive tohoto roku, že ta situace v ČD Cargo není úplně v situaci, kdybysme měli se usmívat a říkat, že je všechno v pořádku a vydávat články do novin, jak je úspěšný první pololetí.“

„Co se týče problematiky ministerstva dopravy, nám se podařila velká řada úspěchů,(..), ať už je to problematika nastavení objektivních kritérií výběrových řízení, my jsme v tuto chvíli ve fázi, kdy jsme ušetřili ne 5 nebo 10 %, ale my jsme v tuto chvíli na železnici ušetřili 40 % z té soutěžní částky díky tomu, že máme jednokolové výběrové řízení se 100% cenou jako jediným kritériem.“