Andrej Babiš vs. média #vyrokdne

Publikováno 30. ledna 2017

Zejména verbální útoky Babiše na pořad Reportéři ČT zvedly velkou vlnu veřejného a mediálního zájmu. Není ovšem nezajímavé, že z pozice ministra financí, předsedy ANO, poslance a majitele holdingu Agrofert nejde o první takové vystoupení. Vůči médiím se v podobném duchu vyjadřoval již dříve.

Andrej Babiš nezažívá v posledním čase zrovna klidné dny. Otázky médií na nesrovnalosti v jeho příjmech, které sám veřejně prezentoval (video, čas 9:35), vyústily v konstatovaní v Partii na Primě, že “se odhalil do slipů a pindíka ukazovat nebude.” Následovalo nařčení pořadu Reportéři ČT, konkrétně z toho, že jde o “zkorumpovanou pakáž točící na objednávku”. Dnes také Babiš ohlásil, že na pořad podá stížnost.


Zdroj: 168 hodin.


Zejména verbální útoky Babiše na pořad Reportéři ČT zvedly velkou vlnu veřejného a mediálního zájmu. Není ovšem nezajímavé, že z pozice ministra financí, předsedy ANO, poslance a majitele holdingu Agrofert nejde o první takové vystoupení. Vůči médiím se v podobném duchu vyjadřoval již dříve.


Když jsme zmínili pořad Reportéři ČT a avizovanou Babišovu stížnost, není bez zajímavosti, že Babišův Agrofert si v březnu 2015 na tento pořad již jednou k Radě ČT stěžoval. Ministr financí doprovodil stížnost svého holdingu konstatováním "To, že jsou tam někdy manipulované reportáže, snad ví každý". Vzhledem k tomu, že Rada ČT tuto stížnost odmítla, dalo by se o výše uvedeném zvolání pochybovat.


Podle serveru Ihned.cz Babiš doprovodil celou stížnost tak, že “vyjádřil také přesvědčení, že stížnost jeho firmy nevytváří tlak na veřejnoprávní televizi.” Slovy klasika - "Sorry jako."


Reportéři ČT nebyli ovšem jediní, kteří si od Andreje Babiše vysloužili poměrně nekompromisní odsudek. V případě současného strážce státní kasy můžeme upozornit ještě na nejméně 2 momenty.


Tedy behěm jednání Poslanecké sněmovny o kauze Čapí hnízdo uvedl:


Vycházím i z toho, že mnohým lidem dochází, jakým způsobem jsou u nás některá média zmanipulována. Jak vytrhují informace z kontextu, jak spekulují a lžou. A o tom všem bych chtěl tady dnes mluvit.


To je jistě závažné podezření. Zejména spojíme-li jej s dalším podobným prohlášením z 11. ledna letošního roku, kdy po schválení novely zákona o střetu zájmů ve svém vystoupení na tiskové konferenci Babiš řekl (video ČT, čas 182:25):


Já jsem nejvíce sledovaná osoba v této zemi. O mně se permanentně vymýšlejí lži. My tady máme nějaký mediální prostor, máme tady nějaké servery, které někdo financuje. Bavíme se o médiích? Tak vy dobře víte, jak fungují média. Vliv inzerentů, vliv majitelů.”


Zejména zmínka o vlivu majitelů může v této souvislosti působit lehce komicky uvědomíme-li si, že Babiš ovládá deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Metro, servery Idnes a Lidovky.cz.


Oklikou se vraťme k Partii TV Prima. Zde Babiš kromě neochoty v pokračování svého obnažování rovněž uvedl, že se jedna z firem holdingu Agrofert obrátí na Evropskou komisi se stížností na schválený zákon o střetu zájmů. Což je zajímavé. Na stejné tiskové konferenci, kde mluvil o “vymýšlení lží” a naznačoval tajemné vlivy na práci medií, totiž uvedl (video ČT, čas 180:00):


“Já nejsem pan Valenta ze SYNOTu, který žaluje Českou republiku…Já určitě Českou republiku nikdy žalovat nebudu.


Tak uvidíme.


Autorem dnešního textu je Jan Tvrdoň.

Líbí se vám naše práce? Podpořte nás prostřednictvím našeho transparentním účtu. Děkujeme!