
Zdeněk Žák
VM: Jestli to není záměr nastavit nejasně kritéria nebo mít je nepřesná, proto se musí prodlužovat a musí se využít další 60denní lhůta, protože pak získá tu zakázku ten, kdo ji dneska... (řeč je o smlouvě na registr vozidel, pozn. Demagog.CZ). ZŽ: Tento konkrétní případ řeší česká vláda a Ministerstvo dopravy od roku 1998. Nebyli schopni vypsat soutěž. My jsme za šest měsíců (…) připravili soutěž.
Zdeněk Žák hovoří o tendru na provozovatele centrálního registru vozidel.
Jedná se o první otevřenou soutěž vypsanou na provozovatele registru vozidel.
David Klimeš na serveru E15.cz uvádí, že když v roce 1998 schválila vláda, že zajištění registru přejde postupně na Ministerstvo dopravy, slíbila rezortu i několik pracovníků z Ministerstva vnitra. Jenže vnitro své lidi dopravě nepřepustilo. V odůvodnění, proč tak rychle došlo k přiklepnutí zakázky firmě ATS-Telcom, je uvedeno mj. následující: „Jelikož se neuskutečnil předpokládaný převod pěti pracovníků z vnitra na dopravu, zůstala by oblast podpory provozu nového Centrálního registru bez personálního zajištění“.
Zakázku původně tedy dostala bez soutěže společnost ATS-Telcom, kterou minulý rok po vypršení smlouvy rovněž bez výběrového řízení nahradily právě Telefónica O2 a ICZ.
Ministerstvo dopravy uvedlo, že vybere budoucího provozovatele centrálního registru vozidel v otevřeném výběrovém řízení. Soutěž určí také provozovatele infrastruktury pro dopravně-správní agendy úřadu. Obě výběrová řízení vypsalo MD v pátek 29. listopadu.
Informace o zakázce byla v internetovém Věstníku veřejných zakázek zveřejněna v pondělí 2. prosince.
Výrok hodnotíme dle výše uvedených informací jako pravdivý.