Mirek Topolánek
Cras eu neque blandit, dignissim ligula quis, dapibus eros
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In vestibulum non diam vel varius. In imperdiet aliquet faucibus. Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit. Nunc dapibus eros ligula,
Hello, world!
Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit. Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit.
Nulla vel neque vehicula
- Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit.
- Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit.
”Porttitor nibh vel, tincidunt elit. Nunc dapibus eros ligula.
Ludvík Adámek
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In vestibulum non diam vel varius. In imperdiet aliquet faucibus. Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio.
Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit. Nunc dapibus eros ligula. Porttitor nibh vel, tincidunt elit.
Jan Skopeček
Fiskální ústava dnes již existuje a my ji opravdu chceme povýšit na ústavní zákon.Euro, 17. května 2021
Zákon č. 23/2017 Sb. o pravidlech rozpočtové odpovědnosti, také známý jako fiskální nebo finanční ústava, byl v podobě běžného návrhu zákona předložen Sněmovně 25. února 2015. Předložila jej vláda Bohuslava Sobotky zastoupená tehdejším ministrem financí Andrejem Babišem. Prezident Zeman zákon schválil a podepsal v lednu 2017. V roce 2020 byl pak novelizován, aby odpovídal zhoršené hospodářské situaci způsobené pandemií covidu-19. Tato novela byla terčem velké kritiky ze strany opozice.
V roce 2016 byl tento návrh zákona projednáván i jako ústavní, ovšem tato verze schválena nebyla.
Ve vládních návrzích se myšlenka povýšení zákona na ústavní objevovala už od roku 2012, kdy s ní přišla (.pdf) vláda Petra Nečase, jmenovitě ministr financí Miroslav Kalousek. V tomto případě se jednalo o návrh (.pdf) ústavního zákona, který prošel prvním čtením, ale v druhém čtení bylo v červnu 2013 jeho projednávání přerušeno a koncem volebního období i ukončeno.
Tehdejší návrh finanční ústavy měl za úkol limitovat výdaje vlády tak, aby nepřesáhly kritickou mez. Původní Kalouskův návrh počítá s prvními zásahy, většinou nazývanými jako záchranná brzda, již v případě, že se státní dluh dostane nad 40 % HDP. Tehdy by mělo dojít k omezení výdajů a zpřísnění jejich schvalování. Hodnota 45 % pak znamená nutnost snížení výdajů o 3 % a zastropování výdajů na další 3 roky. Dalším krokem by pak mělo být například zmražení platů ve veřejném sektoru a snížení mezd státních představitelů. Hlavní hranicí je však 60 %, ta nesmí být překročena, je také součástí evropského fiskálního paktu (.pdf, str. 12).
Stávající znění zákona počítá se spodní hranicí dluhu ve výši 55 % HDP oproti předchozím 40 % a také ostatní ustanovení nejsou tolik striktní.
Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In vestibulum non diam vel varius. In imperdiet aliquet faucibus. Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In vestibulum non diam vel varius. In imperdiet aliquet faucibus. Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit.
Donec nibh nisi
- Nunc dapibus eros ligula
- Donec nibh nisi, condimentum et tempus sit amet, molestie eget odio. Nulla vel neque vehicula, porttitor nibh vel, tincidunt elit.