František Konečný
ANO

František Konečný

František Konečný

Z té Číny, to je čtvrtina všech zahraničních turistů.
Debata ČT ke krajským volbám, 21. září 2020
Regiony
Krajské volby 2020
Pravda
Přibližně čtvrtina všech zahraničních turistů, kteří se ubytovali v roce 2019 v Jihočeském kraji, byla z Čínské lidové republiky. Stejně tomu tak bylo i v roce 2018.

Podle dat Českého statistického úřadu navštívilo v roce 2019 hromadná ubytovací zařízení v Jihočeském kraji celkem 1 788 911 hostů, kteří zde strávili 4 475 809 nocí. Z toho 636 965 nebyli rezidenti, kteří na jihu Čech strávili 1 072 096 nocí. Z Číny pak turistů do Jihočeského kraje přijelo 155 586, tedy 24,4 % z celkového počtu nerezidentů. Číňané zde pak strávili 166 073 nocí, tedy cca 15,5 % z celkového počtu nocí strávených nerezidenty.

I v roce 2018 byla přibližně čtvrtina všech zahraničních turistů v Jihočeském kraji z Čínské lidové republiky. Nerezidentů navštívilo v tomto roce Jihočeský kraj 643 528, z toho 153 909 turistů, tedy 23,9 %, bylo právě z Číny. V případě počtu nocí to pak bylo 1 105 052 pro nerezidenty, z čehož se o 14,9 %, tedy 164 772, postarali čínští turisté.

Protože ale výrok hovoří o počtu turistů, nikoliv o počtu zde strávených nocí, hodnotíme výrok jako pravdivý.

František Konečný

Existuje statistika, že z Českých Budějovic, když budete chtít vlakem nebo autobusem na hrad Landštejn, tak vám to bude trvat 3–4 hodiny. To samé vám to bude trvat na Červenou Lhotu.
Debata ČT ke krajským volbám, 21. září 2020
Regiony
Doprava
Krajské volby 2020
Neověřitelné
Zmiňovanou analýzu se nám bohužel nepodařilo dohledat. Trvání cesty vlakem či autobusem pak kromě denní doby a dne v týdnu ovlivňuje např. roční období či prázdninový provoz. Tyto všechny proměnné však bohužel nejsme schopni v odůvodnění obsáhnout.

Vzhledem k tomu, že František Konečný odkazuje na statistiku, kterou se nám ve veřejných zdrojích nepodařilo dohledat, jsme se obrátili s žádostí o její poskytnutí na Krajský úřad Jihočeského kraje. Pro ověření samotných časů vlakových a autobusových spojů jsme použili vyhledávač IDOS.

Na webových stránkách hradu Landštejn je uvedeno, že nejbližšími zastávkami u hradu jsou autobusové zastávky ve vesnici Landštejn nebo v městysu Staré Město pod Landštejnem. Pokud bychom na hrad chtěli jet z Českých Budějovic ve všední den, nejrychlejší cesta je autobusem s jedním přestupem v Jindřichově Hradci. Cesta by nám zabrala 2 hodiny a 10 minut. Zároveň však jsou k dispozici i spoje, které jedou více než 3 hodiny.

Zdroj: IDOS

O víkendu pak z Českých Budějovic jezdí na Landštejn přímý autobus, kterým cesta trvá 1 hodinu a 52 minut. Ten však jede pouze 1x denně, dalším spojům pak cesta trvá i více než 4 hodiny.

Zdroj: IDOS

U zámku Červená Lhota je pak nejbližší zastávkou autobusová zastávka Pluhův Žďár, Červená Lhota, podle webových stránek zámku vzdálená 5 minut pěšky od samotného objektu. Ve všední den je pak nejrychlejším spojem vlak do Soběslavi, ze kterého se přestoupí na autobus. Cesta celkem trvá 1 hodinu a 32 minut. I dalším spojům pak cesta netrvá déle než 2,5 hodiny.

Zdroj: IDOS

Nepodařilo se nám vyhledat víkendový spoj, který by vedl až na nejbližší autobusové zastávky. Nejbližší vlakovou zastávkou je Kardašova Řečice, vzdálená podle webových stránek zámku 10,7 km od objektu. Z Českých Budějovic tam jezdí přímý vlak, jímž trvá cesta 42 minut. Pokud bychom pak vzali v potaz i onu 10kilometrovou cestu pěšky, cesta skutečně bude trvat přibližně 3 hodiny.

Zdroj: IDOS

Z veřejných jízdních řádů tady nevyplývá, že by cesty vlakem či autobusem z Českých Budějovic na hrad Landštejn nebo na zámek Červená Lhota trvaly 3–4 hodiny. Jelikož však nemáme k dispozici zmiňovanou statistiku, výrok hodnotíme jako neověřitelný.

František Konečný

To prodloužení splavnosti Vltavy inicioval pan doktor Zahradník z ODS (…), já jsem mu v tom pomáhal.
Debata ČT ke krajským volbám, 21. září 2020
Neověřitelné
Jan Zahradník v roce 2017 předložil poslanecký pozměňovací návrh k novele zákona o vnitrozemské plavbě, kterým dosáhl prodloužení vltavské vodní cesty o jeden a půl kilometru. Zda se na této iniciativě podílel i František Konečný, se nám však nepodařilo ověřit.

O prodloužení vodní cesty usiloval Jan Zahradník (ODS) již v roce 2008. „Vltava je podle zákona vodní cestou a byla i v dávné historii. Turistická plavba nabývá stále na větším významu. Zkušenosti z Německa či Francie ukazují, jak je tato aktivita žádaná,“ řekl tehdejší jihočeský hejtman Jan Zahradník.

V květnu 2017 Jan Zahradník předložil pozměňovací návrh (.doc) na prodloužení vltavské vodní cesty o jeden a půl kilometru k právě projednávanému zákonu o vnitrozemské plavbě. „Z hlediska legislativní části je v současné době ve Sněmovně otevřený zákon o vnitrozemské plavbě. K němu jsem předložil pozměňovací návrh, který by formálně prodloužil vltavskou vodní cestu o jeden a půl kilometru nad Jiráskův jez. Ve Sněmovně bude druhé čtení,“ potvrdil tehdy Jan Zahradník.

Nové ustanovení o prodloužení cesty jihočeský poslanec Zahradník prosadil. Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o vnitrozemské plavbě dne 14. července 2017. Novela umožnila plavbu lodí až do historického jádra Českých Budějovic. Podle Zahradníkových slov změnu inicioval na popud města i kraje.

Ve veřejných zdrojích se nám nepodařilo dohledat, zda hrál v iniciativě Jana Zahradníka nějakou roli právě František Konečný, a výrok proto hodnotíme jako neověřitelný.