
Bohuslav Sobotka
My tady máme 11 důležitých infrastrukturních staveb v pokročilé fázi přípravy, u většiny z nich máme vykoupeno třeba 90 nebo 100 % pozemků, máme u nich územní rozhodnutí, ale propadla nám EIA, resepktive je ještě z doby před vstupem do Evropské unie.
Vládní seznam prioritních staveb zmiňuje onu jedenáctku projektů, jež mají vykoupeny pozemky a mají územní rozhodnutí.
"Navrhli jsme seznam 11 akcí, které jsou součástí páteřní sítě TEN-T, kde máme vykoupené pozemky. S výjimkou jediné jsou to stavby, které již mají alespoň územní rozhodnutí. Konkrétně jde o následující projekty:
Na D3 úsek Úsilné – Třebonín (Jihočeský kraj)
Na D6 obchvaty Lubence a Řevničova a spojení mezi Řevničovem a Novým Strašecím (Středočeský a Ústecký kraj)
Na D48 obchvat Frýdku-Místku (Moravskoslezský kraj)
Na D35 úsek mezi Opatovicemi nad Labem do Ostrova (Pardubický kraj)
Na D49 úsek Hulín – Fryšták (Zlínský kraj)
Na D55 obchvat Otrokovic (Zlínský kraj)
Na D11 úsek mezi Hradcem Králové a Smiřicemi (Královéhradecký kraj)
Na D1 úsek Říkovice – Přerov (Olomoucký kraj)
Část Pražského okruhu na Běchovice (Středočeský kraj a Praha) - zde se územní rozhodnutí stále čeká
Úsek silnice I. třídy Ostrava, prodloužená Rudná (Moravskoslezský kraj)
Modernizace železniční tratě mezi Sudoměřicemi a Voticemi (Středočeský a Jihočeský kraj)"
Problém se zastaralou metodou posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) (web Ministerstva životního prostředí) je známý a hodně se o něm píše (rozhlas.cz,ministerstvo dopravy, idnes.cz, echo.cz).