Marek Hilšer v kontextu výroku mluví o výstavbě na nákladovém nádraží Žižkov a o tom, že podporoval občanské iniciativy, které bojovaly proti developerům a usilovaly o vznik dostupného bydlení, výstavbu parků a škol. Podle Hilšera mohly tyto iniciativy díky jeho finanční pomoci distribuovat petici.
Petice s názvem „Chceme kvalitní čtvrť u Nákladového nádraží Žižkov!“ (.pdf) například požadovala, aby byly v oblasti nákladového nádraží na pražském Žižkově vymezeny vhodné plochy pro občanskou vybavenost nebo aby došlo k zajištění dostatku parků a zeleně. Dále petice žádala řešení dopravní zátěže v oblasti nebo převedení části postavených bytů do majetku města za cenu stavebních nákladů. Tuto petici fyzicky podepsalo 1 600 lidí a dalších 2 000 se připojilo online.
Zmíněnou petici podpořil i senátor Marek Hilšer, který v lednu 2022 přišel na protestní akci místních před pražským zastupitelstvem. K plánům na výstavbu a k petici tehdy řekl, že „je ještě čas pro rozumný kompromis“. Později na toto téma také vystoupil na zasedání zastupitelstva Prahy.
Ve veřejně dostupných zdrojích se nám nepodařilo dohledat zmínku o finanční podpoře, kterou Marek Hilšer v rozhovoru zmiňuje. S dotazem jsme se proto obrátili na Annu Vinklárkovou z neziskové organizace Arnika, která stála za výše zmíněnou peticí (.pdf, str. 1). Ve své odpovědi pro Demagog.cz Vinklárková potvrdila, že Marek Hilšer iniciativu „Chceme kvalitní čtvrť u Nákladového nádraží Žižkov!“ skutečně podpořil i finančně.
Finanční pomoc od Hilšera dle Vinklárkové konkrétně směřovala na „grafické práce, tisk a distribuci informačních novin, do nichž byla vložena petice“. Ve zmíněných novinách, které Arnika zveřejnila na svém webu, se v zápatí uvádí (.pdf, str. 8), že vydání „finančně podpořil Marek Hilšer“. Výrok tak hodnotíme jako pravdivý.