Miroslav Haindl
Přísaha

Miroslav Haindl

PŘÍSAHA - občanské hnutí Roberta Šlachty (Přísaha)

0
0
0
Doprava 2 výroky
Pravda 2 výroky
Nepravda 0 výroků
Zavádějící 0 výroků
Neověřitelné 0 výroků
Rok 2021 2 výroky

Miroslav Haindl

Dálnici (D6, pozn. Demagog.cz), která není dobudovaná, a jako dobudování dálnice je přislíbeno na konec roku 2026, myslím.
Předvolební debata České televize, 13. září 2021
Doprava
Pravda
Stavba dálnice D6 byla zahájena již v osmdesátých letech, její poslední úseky mají být zprovozněny do roku 2026.

Dálnice D6 má po svém dobudování zajišťovat spojení Prahy s Karlovými Vary a Chebem. První úseky o celkové délce přibližně deset kilometrů byly zprovozněny již v osmdesátých letech. Jedná se o úsek Kamenné Žehrovice – Kačice a Kačice – Nové Strašecí.

Poslední úseky této dálnice mají být skutečně dokončeny do roku 2026. Jedná se o úseky mezi Karlovými Vary a Boršovem v celkové délce více než 30 km a 12kilometrový úsek mezi Petrohradem a Lubencem, který by měl být dokončen už v roce 2025.

Miroslav Haindl

My ještě nemáme ani vykoupený pozemky (pro dostavbu dálnice D6, pozn. Demagog.cz).
Předvolební debata České televize, 13. září 2021
Doprava
Pravda
V celkem čtyřech z osmi zbývajících úseků dálnice D6 je vykoupeno jen velmi malé procento pozemků. V jednom úseku výkupy dokonce dosud nezačaly.

Dálnice D6 má po svém dobudování zajišťovat spojení Prahy s Karlovými Vary a Chebem. Její dostavba zároveň obstará mezinárodní propojení ČR s Německem. V současné době je zprovozněno 9 ze 17 úseků.

Letos má být zahájena výstavba v úseku Krupá, přeložka (.pdf), kde je vykoupeno více než 97 % pozemků. V roce 2022 má být zahájena výstavba dalších dvou úseků, jde o Hořesedly, přeložka (.pdf) a Hořovičky obchvat (.pdf). V prvním zmíněném úseku je vykoupeno téměř 80 % pozemků (.pdf, str. 4), ve druhém pak jen necelých 37 % (.pdf, str. 4).

U zbývajících pěti úseků má být stavba zahájena v roce 2023. V úseku Olšová Vrata – Žalmanov (.pdf) zatím výkup pozemků nezačal (str. 4). Ve zbylých úsecích je ve vlastnictví státu průměrně 8 % pozemků. Jedná se o úseky Karlovy Vary – Olšová Vrata (.pdf, str. 4), Žalmanov – Knínice (.pdf, str. 4), Knínice – Bošov (.pdf, str. 4) a Petrohrad – Lubenec (.pdf, str. 4).

Výrok tedy hodnotíme jako pravdivý, jelikož pozemky pro dostavbu dálnice D6 nejsou zcela vykoupeny.