Martin Červíček
V Královéhradeckém kraji se podařilo přesvědčit Ministerstvo dopravy, aby pamatovalo na to, že jsme vedle nejdůležitějšího železničního uzlu v Pardubicích a že náš kraj musí modernizovat, například dvoukolejní trasu Velký Osek-Hradec-Týniště. Musíme investovat do trasy Hradec-Trutnov v návaznosti na Vysokoskou spojku na Náchod. To jsou témata, které jsem v posledních měsících zdvihl.
Modernizace na železniční trati Velký Osek-Hradec Králové-Týniště by měla začít v roce 2022 a o revitalizaci trati Hradec Králové-Náchod a Hradec Králové-Trutnov byla uskutečněna jednání. Je tedy pravdou, že se v plánech na tyto stavby během Červíčkova působení postupuje.
Podle vyjádření mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové pro zpravodajský portál iDnes.cz (z března 2018) je revitalizace trati Velký Osek-Hradec Králové-Choceň rozdělena do čtyř dílčích staveb a aktuálně by mělo probíhat zpracování dokumentace k územnímu rozhodnutí. Projekt úseku železnice z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí postoupil do stádia posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Stavba dvoukolejky by měla začít v roce 2022, předpokládaná délka je tři roky.
Hejtmanství Královéhradeckého kraje začalo jednat se SŽDC a ministrem dopravy o další modernizaci tratí Hradec Králové-Náchod a Hradec Králové-Trutnov v roce 2017. Za hejtmanství o modernizaci tratě mezi Hradcem Králové a Trutnovem měl vyjednávat náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Martin Červíček. Tiskový mluvčí SŽDC uvedl, že se pracuje na studii proveditelnosti a bude dále záležet na posouzení Ministerstva dopravy.