Martin Červíček
ODS

Martin Červíček

Občanská demokratická strana (ODS)

0
0
0
Bez tématu 5 výroků
Pravda 5 výroků
Nepravda 0 výroků
Zavádějící 0 výroků
Neověřitelné 0 výroků
Rok 2018 5 výroků

Martin Červíček

Byl jsem mimo jiné policejním prezidentem, odpovídal jsem za bezpečnost této země. V současné době dva roky dělám regionální politiku, věnuji se věcem v každodenním životě, jsem náměstkem hejtmana.
20 minut Radiožurnálu, 10. října 2018
Pravda
Martin Červíček skutečně zastával či zastává všechny jím zmíněné pozice.

Martin Červíček, policista a armádní generál, v letech 2012–2014 zastával funkci prezidenta Policie České republiky. Ve funkci nahradil odvolaného Petra Lessyho.

Kandidát do senátu za Občanskou demokratickou stranu je zároveň od roku 2014 členem zastupitelstva obce Vysokov a v neposlední řadě od roku 2016 zastává funkci náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje Jiřího Štěpána. Zodpovědný je za oblast dopravy a silničního hospodářství. V komunální politice je tedy od roku 2014, dva roky funguje na úrovni Královéhradeckého regionu.

Martin Červíček

Jsem vděčný za to, že náš silný protikandidát z prvního kola (Koleta, pozn. Demagog.cz) vyjádřil podporu v tom smyslu, že je přesvědčen, že já budu ten člověk, který se bude věnovat tomu regionu a jednotlivým problémům, které musím každodenně řešit i z pozice náměstka hejtmana.
20 minut Radiožurnálu, 10. října 2018
Pravda
Neúspěšný kandidát senátních voleb za hnutí ANO Petr Koleta podle informací České televize vyjádřil Martinu Červíčkovi podporu do druhého kola.

Petr Koleta, 48letý živnostník, je od roku 2016 zastupitelem Královéhradeckého kraje a zároveň od roku 2010 zastupitelem Hronova. V prvním kole senátních voleb kandidát za hnutí ANO skončil na 3. místě, právě za Martinem Červíčkem. Rozdíl v hlasech přitom nebyl nijak významný – od druhého místa ho dělilo 1771 hlasů a od zvítězivšího Pavla Bělobrádka pak 1829 hlasů. Podrobné výsledky voleb jsou k náhledu zde.

Pro server iRegiony se Petr Koleta vyjádřil takto: „Pro mě je to ohromný úspěch. Neměl jsem vyvěšený ani jeden banner a možná jsem ani po kraji nebyl vidět. Za mě jsem s výsledkem spokojený.“ I pro web hradec.idnes.cz hodnotí výsledky voleb jako veskrze pozitivní. Možnou podporu jednoho ze zbývajících kandidátů v danou chvíli nepotvrzoval, ale ani do budoucna nevylučoval. Následně o ní přinesla informaci Česká televize.

Martin Červíček

Za dopravu poslední dva roky odpovídám (v Královéhradeckém kraji, pozn. Demagog.cz).
20 minut Radiožurnálu, 10. října 2018
Pravda
Martin Červíček má přímou odpovědnost za oblast dopravy a silničního hospodářství v radě Královéhradeckého kraje, a to od roku 2016.

Martin Červíček (ODS) byl do krajského zastupitelstva v Královéhradeckém kraji zvolen v roce 2016. V radě Královéhradeckého kraje pak působí jako 1. náměstek hejtmana, přičemž přímou odpovědnost má za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Z posledního zápisu jednání krajského Výboru pro dopravu ze dne 12. června 2018 (.pdf, str. 3) vyplývá, že naposledy se Červíček zabýval například výběrovým řízením na autobusového dopravce pro Královéhradecký kraj nebo rozpočtem pro opravy silnic v kraji.

Martin Červíček

Výstavbu D11 má na starosti stát, včetně obchvatu Jaroměře.
20 minut Radiožurnálu, 10. října 2018
Pravda
Ředitelství silnic a dálnic (příspěvková organizace Ministerstva dopravy) zajišťuje výstavbu, správu, údržbu a opravy dálnic a silnic I. třídy. Plánovaný obchvat Jaroměře leží na silnici I. třídy I/33 a jeho výstavbu, stejně jako výstavbu dálnice D11, má na starosti stát (ŘSD).

Stát, respektive jím zřízená příspěvková organizace Ředitelství silnic a dálnic, zajišťuje výkon vlastnických práv státu k dálnicím a silnicím I. třídy. Základním účelem činnosti ŘSD je zabezpečení správy, údržby a oprav dálnic a silnic I. třídy a zabezpečení výstavby a modernizace dálnic a silnic I. třídy.

Plánovaný obchvat Jaroměře má za cíl odklonění trasy silnice I/33 mimo město Jaroměř pomocí přeložky s napojením na dálnici D11. Silnice I/33 je silnicí první třídy, tudíž je její výstavba (stejně jako výstavba dálnice D11) v kompetenci státu (ŘSD).

Zdroj: YouTube.com

Od 1. září je účinná novela zákona 416/2009 Sb., která zahrnula silnici I/33 mezi prioritní stavby celostátního významu, u kterých je umožněn rychlejší průběh vyvlastňovacího řízení a v důsledku i rychlejší průběh výstavby.

Martin Červíček

V Královéhradeckém kraji se podařilo přesvědčit Ministerstvo dopravy, aby pamatovalo na to, že jsme vedle nejdůležitějšího železničního uzlu v Pardubicích a že náš kraj musí modernizovat, například dvoukolejní trasu Velký Osek-Hradec-Týniště. Musíme investovat do trasy Hradec-Trutnov v návaznosti na Vysokoskou spojku na Náchod. To jsou témata, které jsem v posledních měsících zdvihl.
20 minut Radiožurnálu, 10. října 2018
Pravda
Modernizace na železniční trati Velký Osek-Hradec Králové-Týniště by měla začít v roce 2022 a o revitalizaci trati Hradec Králové-Náchod a Hradec Králové-Trutnov byla uskutečněna jednání. Je tedy pravdou, že se v plánech na tyto stavby během Červíčkova působení postupuje.

Podle vyjádření mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové pro zpravodajský portál iDnes.cz (z března 2018) je revitalizace trati Velký Osek-Hradec Králové-Choceň rozdělena do čtyř dílčích staveb a aktuálně by mělo probíhat zpracování dokumentace k územnímu rozhodnutí. Projekt úseku železnice z Hradce Králové do Týniště nad Orlicí postoupil do stádia posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA. Stavba dvoukolejky by měla začít v roce 2022, předpokládaná délka je tři roky. 

Hejtmanství Královéhradeckého kraje začalo jednat se SŽDC a ministrem dopravy o další modernizaci tratí Hradec Králové-Náchod a Hradec Králové-Trutnov v roce 2017. Za hejtmanství o modernizaci tratě mezi Hradcem Králové a Trutnovem měl vyjednávat náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Martin Červíček. Tiskový mluvčí SŽDC uvedl, že se pracuje na studii proveditelnosti a bude dále záležet na posouzení Ministerstva dopravy.