Jaroslav Kacer
Současné vedení (Brna) konečně přistoupilo k nákupu CNG autobusů, které jsou ekologičtější, i náklady jsou nižší, ale bránili se mnoho let tomu, možná i desítek let. VM: Tehdy ty autobusy neexistovaly. Kacer: Myslím si, že desítky let existují a tento koncept je tady dávno a dopravní podnik na to neslyšel.
Výrok hodnotíme jako pravdivý na základě následujících informací o nákupu CNG autobusů.
Díky Operačnímu programu Životní prostředí Brno skutečně koupilo 12 CNG autobusů a dalších 88 by měly přidat na přelomu let 2014/2015.
Ty by měly být ekologičtější a úspornější než jejich předchůdci.
„Stlačený zemní plyn má nejlepší ekologické i ekonomické parametry a tak ve většině dopravních podniků českých měst probíhá obnova vozového parku právě za autobusy na CNG. Podniky s 30 autobusy mohou ušetřit ročně přes deset milionů korun.“
Technologie stlačeného plynu použitého jako palivo skutečně existuje několik desetiletí.
Co se týká zdrženlivosti nákupu těchto strojů, lze tomu přisoudit i ekonomický význam. Nynější nákup 100 CNG autobusů byl umožněn také díky dotaci 394 mil. Kč, kterou město Brno získalo.