Zdeněk Štefek
Teď máme výhodu, že máme analýzu hotovou, 10 míst, kde se dají realizovat z pozice kraje záchytná parkoviště (...). Ta analýza je samozřejmě odborná, nepočítá jenom s místy, které bude realizovat kraj, jsou tam zmíněná i místa, které postupně realizují i obce.
Tento výrok byl ověřen jako
Zkrácené odůvodnění
Integrovaná doprava Středočeského kraje si nechala vypracovat studii, která měla prověřit možnost stavby záchytných P+R parkovišť v 11 lokalitách. Tato studie není z veřejně dostupných zdrojů dohledatelná.
Plné odůvodnění
V červenci 2019 Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) vypsala veřejnou soutěž na územně-technickou studii, která měla za cíl prověřit možnost stavby záchytných P+R parkovišť. Celkem bylo určeno 11 lokalit na základě dříve zpracované analýzy poptávky po službě a vazby na dopravní systém veřejné dopravy. V srpnu 2019 byla uzavřena smlouva mezi IDSK a firmami PRO CEDOP s. r. o. a Centrum pro efektivní dopravu, z. s., které měly zpracování této studie na starost.
Podle původně uzavřené smlouvy by se P+R parkoviště nacházela v těchto místech:
- Zeleneč-Mstětice
- Tuklaty
- Hostivice
- Strančice
- Zdiby
- Jesenice
- Rudná
- Říčany-západ
- Čerčany-Pyšely
- Dubenec-Skalka
- Roztoky
Pro každou lokalitu měly být vypracovány studie ve dvou variantách – řešení formou klasického parkoviště a řešení formou parkovacího domu.
Pro Seznam Zprávy byly v únoru 2020 poskytnuty informace, že se záchytná parkoviště nakonec budou stavět v těchto obcích: Hostivice (400 parkovacích míst), Čerčany-Pyšely (230), Mstětice (387), Poříčany (200), Rudná (190), Měšice (100), Roztoky u Prahy (200) a Stará Boleslav (200).
V květnu 2020 byl na registru smluv k této studii zveřejněn Dodatek ke smlouvě (.docx), ve kterém se dočteme, že v některých lokalitách projekty nebude možné realizovat vůbec nebo bude možné realizovat pouze jedno řešení, proto byly lokality upraveny následovně:
- Dubenec-Skalka – studie ve formě klasického parkoviště
- Světice (nová lokalita) – studie ve formě klasického parkoviště
- Líbeznice (nová lokalita) – studie ve formě klasického parkoviště
- Zeleneč-Mstětice – studie ve formě parkovacího domu
- Poříčany (nová lokalita) – studie ve formě parkovacího domu
- Hostivice – studie ve formě parkovacího domu
- Brandýs nad Labem-Stará Boleslav (nová lokalita) – obě varianty
- Mělník (nová lokalita) – obě varianty
- Čerčany-Pyšely – obě varianty
- Rudná – obě varianty
- Tuklaty – dopracování vhodného napojení parkovacího domu (projekt ve fázi zpracované DÚR zpracovaný třetím subjektem)
Z veřejně dostupných zdrojů však nebylo možné obsah zmiňované studie, a tedy zda jsou v ní zmíněná i místa, která realizují obce, dohledat. S prosbou o poskytnutí konkrétnějších informací jsme se obrátili jak na IDSK, tak na Krajský úřad Středočeského kraje. Krajský úřad nám bohužel potvrdil pouze existenci studie, nikoliv její obsah. Z IDSK pak dosud nemáme odpověď. Proto výrok hodnotíme jako neověřitelný.