Zdeněk Koudelka
Triko

Zdeněk Koudelka

Se tam (v klimatickém akčním plánu Jihomoravského kraje, pozn. Demagog.cz) uvažuje s tím, že se razantně sníží individuální doprava kolem roku 2030.
Debata ČT ke krajským volbám, 12. září 2024
Životní prostředí,
Doprava,
Krajské volby 2024

Tento výrok byl ověřen jako

Pravda

Zkrácené odůvodnění

Podle Klimatického akčního plánu pro Jihomoravský kraj se má podíl individuální automobilové dopravy do roku 2030 snížit o 10 % oproti roku 2022.

Plné odůvodnění

Lídr kandidátky SPD, Trikolora, PRO a Svobodní Zdeněk Koudelka se v debatě vymezuje vůči záměru snížit podíl individuální automobilové dopravy (IAD), který je součástí Klimatického akčního plánu (KAP) pro Jihomoravský kraj. Cílem KAP je snížení emisí, zvýšení energetické soběstačnosti a adaptace na klimatickou změnu. Zastupitelstvo kraje plán schválilo 5. září 2024 (.docx, str. 19).

V oblasti mobility (.pdf, str. 34 a násl.) mluví KAP o potřebě snižovat emise oxidu uhličitého a navýšit podíl veřejné hromadné dopravy aktivních forem mobility, jako jsou chůze či jízda na kole. Jedním z dílčích cílů je snížení podílu individuální automobilové dopravy v roce 2030 o 10 % oproti roku 2022, k roku 2050 pak o 30 %. V městských oblastech by se podíl IAD měl snížit až o 50 % (str. 35). Klimatický akční plán tedy skutečně obsahuje cíle směřující k výraznému snížení podílu individuální automobilové dopravy, výrok Zdeňka Koudelky proto hodnotíme jako pravdivý.

Výrok jsme zmínili

Ilustrační obrázek k Klimatická změna a Jihomoravský kraj
Jan GrolichJana Holomčík LeitnerováZdeněk KoudelkaPetr KovačIvana SolařováPavel Trčala
Ověřeno

Klimatická změna a Jihomoravský kraj

Debata ČT ke krajským volbám, 12. září 2024
Druhý nejbohatší kraj s druhým největším městem Česka, oblast vinařství, rozsáhlých jeskynních komplexů a křižovatka Evropy. I tak by se dal charakterizovat Jihomoravský kraj. My jsme se na...