Jan Čižinský
Trojský most když se stavěl, tak od pravomocného stavebního povolení k začátku stavby uběhly 4 roky. (...) v případě Dvoreckého mostu od stavebního povolení k začátku stavby uběhly 4 měsíce.
Tento výrok byl ověřen jako
Zkrácené odůvodnění
V případě Trojského mostu dělily získání stavebního povolení a začátek výstavby 4 roky. Stavba Dvoreckého mostu pak začala 4 měsíce od získání stavebního povolení.
Plné odůvodnění
Trojský most získal stavební povolení 27. listopadu 2006 (.pdf, str. 5) v rámci povolení pro výstavbu tunelového komplexu Blanka, jehož je součástí. Jeho výstavba nicméně začala až v létě roku 2010, tedy po necelých čtyřech letech. Slavnostního otevření se pak Praha dočkala 4. října 2014. Dodejme, že v roce 2017 uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže hl. m. Praze pokutu ve výši 11 milionů korun za rozšíření původní zakázky (a tudíž i zvýšení ceny) bez dalšího zadávacího řízení.
Co se týče Dvoreckého mostu, který by měl spojovat Prahu 4 a 5, ten získal stavební povolení v květnu letošního roku. Již 13. září pak hl. m. Praha oznámilo začátek jeho stavby. V tomto případě se tedy jednalo skutečně o pouhé 4 měsíce. Stavba by měla trvat 810 dní a stát přibližně 1 miliardu korun.